Yhdessä löydämme markkinoinnin keinot, jotka sopivat tavoitteisiisi ja vievät kohti kasvua

Referenssit

Markkinointi, liiketoiminta ja palvelumuotoilu

Markkinointiviestintää

Luomispisteelle suunniteltiin strategia sosiaalisen median kanaviin asiantuntijamielikuvan parantamiseksi. Kun lähdin kehittämään somea, Luomispisteen sometekeminen oli vielä aloitteluvaiheessa.


Postasimme mainostoimiston ydinosaamisesta ja arvoista ja jaoimme näkemyksiä mainonnasta, sen merkityksestä ja brändimielikuvan luomisesta.


Koin myös tärkeänä nostaa esiin pk-yritysten yhteistyön merkitystä ja voimaa, joista teimmekin Luomispisteen ihanan perustajan Sinin kanssa kolme postausta. 

Somekalentereita 

Osuuskauppa Hämeenmaan toimipaikkoihin


Tein somekalentereita yhteensä 32.

Esitellyt työt koostuvat työelämästä ja korkeakoulun yritystoimeksiannoista. Mukana on markkinointistrategioita, markkinointisuunnitelmia, sisältösuunnittelua, artikkeleita sekä liiketoimintamuotoilua ja palvelumuotoilua, joissa palvelujen konseptointi on ollut keskeisenä osana.

markkinointiviestintä-

suunnitelma 

palvelumuotoilua 

Kasvua näkyvyyteen ja liiketoimintaan
asiakastutkimusten ja innovoinnin keinoin myös sinulle? 

Suosituksia

Osuuskauppa Hämeenmaa


"Miisa on idearikas ja innovatiivinen sekä ajan hermolla oleva markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen. Hän on avoin ja sosiaalinen sekä luotettava työkaveri. Voin suositella häntä lämpimästi."


- Jaana, viestintä- ja markkinointitiimin esihenkilö

Mainostoimisto Luomispiste


"Miisan kanssa työskentely on ollut poikkeuksellisen mutkatonta ja miellyttävää. Hän on luonteeltaan valoisa, energinen ja aidosti innostava persoona, jonka kanssa kommunikointi sujuu vaivattomasti tilanteessa kuin tilanteessa. Miisan vahvuuksia ovat erityisesti iloisuus, tekemisen energia ja luottamusta herättävä työote."


- Sini, luomispisteen perustaja

Mainostoimisto Luomispisteelle

Viestintäsuunnitelma ja sisällöntuottoa

Vastasin Hämeenmaan linjausten mukaisesta sosiaalisen median viestintäsuunnitelmasta korkeakoulun työharjoittelujaksolla (2024). Viestintäsuunnitelma liittyi kesärekrytointiin. Määritin kampanjalle tavoitteet, valitsin sosiaalisen median kanavat halutun tavoitetun kohderyhmän mukaan ja ideoin kohderyhmäkohtaisia sisältöjä TikTokiin, Instagramiin ja LinkedIniin.


Toteutuksen teimme yhdessä HR-harjoittelijan ja graafisen suunnittelun harjoittelijan kanssa. Omana osuutena johdin kampanjaa, käsikirjoitin, kuvasin ja editoin videoita sekä tuotin tekstisisältöjä. Videoita toteutui yhteensä 12.

Osuuskauppa Hämeenmaalle

Suunnittelin Hämeenmaalla myös sosiaalisen median postauksia 8 eri toimialalle Hämeenmaan alueella: Sokos Hotellit, S-ryhmän ravintolat, S-ryhmän pubit ja baarit, S-ryhmän pikaruokapaikat, Prismat, S-marketit ja Salet, Kauppakeskus Sokos, ja Sokos Emotion. Somekalentereita tein yhteensä 32.

liiketoimintamuotoilua

Mainostoimisto Luomispisteelle

Tällä hetkellä konsultoin Luomispistettä liiketoiminnan kasvattamisessa - olemme yhteistyössä päättäneet liiketoiminnan kasvusuunnan, jota kohti etenemme loogisesti.


Työhön on kuulunut mm. vision kirkastusta, tekemisen priorisointia, asiakaslistausta, B2B asiakastutkimusta ja kilpailijoiden tutkimista.


Tavoitteena on uudistaa verkkosivujen ilme ja sisältö, löytää kilpailukeinot toimintaan ja sopiva tyyli asiakashankintaan. Hyödynnän konsultoinnissa Business Design -menetelmiä.

Artikkeleita

Tuotin myös artikkeleita Osuuskauppa Hämeenmaalle harjoittelun aikana. Lue kokonaiset artikkelit klikkaamalla linkeistä. Lisäksi tein kaksi artikkelia Hämeenmaan sisäiseen lehteen, joka jaetaan yli 3 000 työntekijälle vuosittain. Artikkeleiden teemat koskivat työhyvinvointia ja henkistä hyvinvointia. 

Osuuskauppa Hämeenmaalle

Elisa Digihoivalle

Tässä korkeakoulun projektissa innovoimme tiimityönä ratkaisuja Elisa Digihoivan palvelujen esiin tuomiseksi.


Elisalla ei ollut tässä toimeksiannossa liiketoiminnallisia haasteita, mutta he toivoivat opiskelijoiden näkemyksiä ja tarjosivat kehitystyön, josta oppi samalla myös SOTE-alasta.


Toimin projektin projektipäällikkönä. Työstä tutkittiin nykytilaa, selvitettiin kehityskohteita, haastateltiin sote-alan toimijoita ja kehitettiin keinoja lähteä ratkaisemaan esiin tulleita haasteita ja kasvattamaan näkyvyyttä. Lopputulokseen oltiin hyvin tyytyväisiä.

markkinointiviestintä-

suunnitelma 

Suunnittelin uuden sovelluksen lanseerausvaiheen ja ensimmäisen vuoden B2B- ja B2C markkinoinnin. Tutustuin alustojen markkinointiin, segmentoin asiakkaita ja kartoitin parhaimpia keinoja yrittäjäasiakkaiden, kuluttajien ja yleisen näkyvyyden hankintaan. Sovellusta ei ole julkaistu. 

Sovellukselle

ResQ-palvelu kasvattaa suosiotaan Hämeenmaan ravintoloissa - arvaatko missä pelastettiin eniten annoksia?

Juhlavuoden tuotekehitys on lähitoimittajillekin arvokasta – ”Tuote on ollut loistava tapa tarjota asiakkaille jotain erityistä”

Hämeenmaa tarjoaa monia ensikosketuksia työelämään – “Sain tehdä kaikkia mahdollisia hommia”

Olemme tänäkin vuonna mukana maailmanlaajuisessa Earth Hour -tapahtumassa

Viking Linelle

Korkeakouluprojekti, jossa osallistuimme tiimin kesken Viking Linen Turku-Maarianhamina-Turku väliselle piknik-risteilylle 13.3.2022 tutkimaan konferenssimatkustajien asiakaskokemusta. Projektiin saatiin lupa Viking Linelta. Palvelutuote oli Viking Linen konferenssimatkakokonaisuus. Käytimme hyödyksi Service Design -menetelmiä kuten asiakaspolun havainnointilomaketta, teemahaastatteluja ja persona-pohjaa. Lopputuloksena tarjosimme Viking Linelle kehitysehdotuksia palvelupolkuun. 

palvelumuotoilua 

Teimme Laureassa tiimityönä palvelumuotoiluprojektin Dietan huoltopalveluille.

Palvelumuotoilu tehtiin tuplatimanttimallin mukaan, jonka vaiheita olivat taustatutkimus, asiakaspersoonien kuvaaminen, palvelupolun kuvaaminen, tehtävän uudelleenmuotoilu uuden tiedon valossa, ratkaisujen kehittäminen ideointipajassa, prototypointi, palvelupolun kehittäminen Service Blueprint ja uusi arvolupaus.


Projekti onnistui erinomaisesti ja täytti toimeksiantajan tavoitteet.

Dietalle

Business design

Pinterest -sovellukselle

Business Design -kurssi, jossa perehdyttiin liiketoimintamuotoiluun. Valitsin omaksi muotoilun kohteeksi hieman vaikeamman liiketoiminnan kehittämisen - sovellus Pinterestin. Pinterest ei ollut osallisena työssä.

Liiketoimintasuunnitelma

Kartoitin digitaalisten alustojen liiketoiminnan avaintekijöitä, loin sovellukselle liiketoimintamalleja (eri käyttötarkoituksiin) ja suunnittelin sovelluksen ansaintalogiikkaa. Samalla tein markkinointisuunnitelmat yritysasiakas ja kuluttaja-asiakashankintaan (katso yläpuolelta lisää). Sovellukselle tehtiin myös markkinatutkimus, jossa selvitettiin sovelluksen markkinarakoa ja markkinapotentiaalia. Loin sähköisen kyselyn ja kilpailija-analyysin. Sovellusta ei ole julkaistu.

Sovellukselle

Tapahtuman konseptointi

- SDG Kortrijk Festival

Kansainvälinen korkeakoulujen yhteistyöprojekti

Tapahtuma suunniteltiin ja tuotettiin Belgian, Kortrijkin kaupungille yhteistyössä belgialaisten, hollantilaisten ja suomalaisten korkeakoulujen kanssa: Laurea AMK, Lapin AMK, Vives UAS (belgia), Inholland UAS (alankomaat) & Breda UAS (alankomaat)


Tutustuimme kansainvälisissä tiimeissä paikallisiin yrityksiin, jotka olivat sitoutuneet vastuullisuuden SDG-arvoihin ja valitsimme tiimeittäin näiden joukosta yhteistyökumppanin. Oman tiimini yhteistyökumppaniksi valikoitui yhteisökahvila Magnolia.


Konseptoimme tapahtumapisteestä Magnolian toiminnan periaatteiden mukaisen kokonaisuuden. Pisteellä pyysimme paikallisia piirtämään ja kirjoittamaan tauluille - lopputuloksena saimme paikallisten yhteistyönä tehtyjä runoja ja tauluja. Samalla loimme Magnolialle tunnettuutta.

pelin konseptointi

Jontas EkoParkille

Hackathon: Crafting Digital Solutions for Nature Tourism.


Jontas Eco Park on uusi rakenteilla oleva hyvinvointi- ja elämyskylä vastuullisuusteemalla. Saimme vapauden innovoida lisäarvoa kylään kehittämällä virtuaalisia ulkopelejä. Ideoista pidettiin, ja pelit saatetaan toteuttaa sopivien osaajien ja rahoituksen löydyttyä.

Jokaisessa työssä on analysoitu ja tutkittu nykyistä toimintaa, jonka pohjalta on kehitetty uusia toimintatapoja ja löydetty toimivia ratkaisuja.